Company Logo

Egzaminatorius

Gimnazijoje naudojama šiuolaikiška ir efektyvi internetinė sistema, padedanti mokytojui ruošti, o mokiniams ruoštis brandos egzaminams

Projektas „TŪM II“

Dabar prisijungę

Dabar svetainėje 65 svečiai (-ių) ir narių nėra

steam

Auksas Lietuvos mokinių fizikos olimpiados šalies etape

Kovo 16–18 dienomis Alytuje vykusiame 70-osios Lietuvos mokinių fizikos olimpiados šalies etape 1-ąją vietą laimėjo ir aukso medalį į Uteną parvežė Utenos Adolfo Šapokos gimnazijos 2-osios klasės mokinys Martynas Mykolas Barzda. Prieš tai 1-ąją vietą laimėjęs fizikos olimpiados savivaldybės etape, Mykolas šiuo metu jau džiaugiasi gautu kvietimu dalyvauti Europos ir pasaulio fizikos olimpiadų atrankose. Iš Alytaus grįžusio Mykolo pasiekimu džiaugiasi visa Utenos Adolfo Šapokos gimnazijos bendruomenė. Šia proga kalbinome gimnazistą ir jo fizikos mokytoją Stasį Kirdeikį, 2022 m. gavusį Metų mokytojo apdovanojimą.

Mykolai, kodėl būtent fizika? Dauguma moksleivių gamtos mokslus – biologiją, chemiją, fiziką – laiko itin sunkiais, nuobodžiais?

Iki 7-os klasės gamtos mokslais nesidomėjau. Mano požiūris ėmė keistis pandemijos laikotarpiu, būtent tada „atradau“ fizikos, chemijos disciplinas. Atėjęs mokytis į Adolfo Šapokos gimnaziją, čia radau puikius mokytojus, kurie mano susidomėjimą šiais mokslais skatino, augino, jų nuosekli pagalba padėjo vis gerinti akademinius pasiekimus, džiaugtis individualia pažanga. Mano nuomone, mokiniai gamtos mokslus laiko neįdomiais, nes nebando į juos įsigilinti, juk tam, kad atrastum gamtos mokslų grožį, malonumą jų mokytis, turi įdėti daug laiko ir pastangų. Vis dėlto tai atsiperka: dabar jaučiu didelį malonumą spręsdamas sudėtingus uždavinius, gilindamasis į teorinius dalykus.

Ar savo ateitį planuoji sieti su gamtos mokslais?

Taip. Manau, kad savo ateitį siesiu su fizika arba chemija. Jaučiuosi laimingas gilindamasis į šiuos mokslus – tai svarbus rodiklis, renkantis ateities profesiją.

Ką tau reiškia dalyvavimas olimpiadose, edukacinėse stovyklose? Ar svarbu būti įvertintam?

Šios veiklos ne tik galimybė pasitikrinti savo žinias, pasirungti su bendraamžiais sprendžiant uždavinius, jos taip pat proga susipažinti su bendraminčiais iš visos respublikos. Žaidimai, protmūšiai, edukacinės išvykos suteikia daug teigiamų emocijų. O sulaukti įvertinimo, manau, ypač svarbu – tai suteikia pasitikėjimo savimi ir motyvacijos tęsti tobulinimąsi.

Gerb. Stasy, ką reiškia dirbti su gabiu mokiniu? Koks tai darbas?

Dirbant su gabiu mokiniu, nesunku įsitikinti, kad III Niutono dėsnis (veiksmas lygus atoveiksmiui) mūsų gyvenime veikia negailestingai. Šis dėsnis performuluotas ugdymui skambėtų taip: mokydamas gabų mokinį ir pats mokytojas kažko išmoksta. Daugiau rūpesčių parenkant veiklas, nes gabus mokinys standartinės mokyklines užduotis išsprendžia keliais rašiklio brūkštelėjimais. Mykolas dažnai pats pasirenka užduotis, dažniausiai tokias, kurios kelia iššūkių ir yra kažkuo įdomios. Darbas su gabiu mokiniu yra labiau bendradarbiavimas nei mokymas, tai diskusijos apie būdus, metodus, kartais net apie gudravimą sprendžiant problemas. Matydamas mokinio motyvaciją, jauti savo darbo prasmę ir tuomet atsiranda įkvėpimas su azarto prieskoniu.

Kaip pastebite, atrandate tokius itin gabius mokinius? Ar daug tokių mokinių turėjote per savo karjerą?

Visi mokiniai gabūs, vieni vienoje srityje, kiti – kitoje, tik reikia atrasti save, mokinys turėtų išsiaiškinti, kas jam sekasi, kas patinka. Gabūs fizikai paprastai prisistato patys, tik nereikia jų stabdyti, nekritikuoti už klaidas. Jie būna aktyvūs, nebijo iššūkių, mėgsta vadovautis Napoleono principu: svarbu pradėti, o paskui matysime. Per savo karjerą turėjau daug gabių mokinių, kurie pasiekė nemažai, jų būna kiekviename sraute, kasmet dalyvaujame įvairiuose konkursuose. Šie mokiniai atlieka tiriamuosius darbus, pristato juos gimnazijos bendruomenei, šalies ir tarptautinėse konferencijose. Šiose veiklose jie įgauna įgūdžių, kurie vėliau jiems būna labai naudingi.

Kada pastebėjote Mykolo gabumus fizikai?

Mykolo gabumai pasimatė jau per pirmas pamokas, kai tik jis atėjo į Adolfo Šapokos gimnaziją. Dalykiški mokinio klausimai, greitas ir tikslus uždavinių sprendimas, rezultato siekimas bylojo apie polinkį ir gabumus šiai sričiai. Mykolas jau 1-oje klasėje laimėjo 1-ąja vietą rajoninėje fizikos olimpiadoje, bet tais metais į šalies etapą dar nepateko. 1-oje klasėje jis atliko tiriamąjį projektą „Ar verta valyti saulės modulių paviršių?“ ir šis jo darbas buvo įvertintas 1-osios vietos diplomu respublikiniame konkurse „Fizikos bandymai aplink mus“. 2-oje klasėje buvo laimėta 1-oji vieta Lietuvos mokinių fizikos olimpiados šalies etape, 2-oji vieta nacionaliniame prof. K. Baršausko fizikos konkurse.

Ar svarbu būti įvertintiems?

Į veiklas, vedusias prie aukštų pasiekimų, investuota pastangų, laiko, sudeginta daug džaulių energijos. Įvertinimai parodo, kad strategija parinkta teisingai.

Džiaugdamiesi Adolfo Šapokos gimnazijos mokinio Martyno Mykolo Barzdos ir jo mokytojo Stasio Kirdeikio pasiekimais linkime jiems neblėstančio entuziazmo, atradimų džiaugsmo, naujų iššūkių ir aukštų akademinių laimėjimų.

 Informaciją parengė Reda Zarankienė

 

Akimirkos iš respublikinės fizikos olimpiados:

Mes — VU partneris

vu 2005 m. su Vilniaus universitetu pasirašyta bendradarbiavimo sutartis

Paieška

VILNIUS TECH klasė

vgtu
Nuo 2013 m. rugsėjo 1 d. gimnazijoje įsteigta VILNIUS TECH klasė
Prašymas dėl priėmimo į VILNIUS TECH klasę

Pamokų laikas

1.  8.008.45

2.  8.559.40

3.  9.5010.35

4.  11.0011.45

5.  12.0512.50

6.  13.0013.45

7.  13.5514.40

8.  14.4515.30

Abituriento atmintinė

Lietuvos moksleivių sąjunga kartu su NEC ir LAMA BPO parengė atmintinę abiturientams

Erasmus+ LELETO leidinys
leleto leleto

.




© 2005–2017 Utenos Adolfo Šapokos gimnazija